Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace a řízení silničního provozu pomocí Petriho sítí
Zbranek, Matyáš ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním, simulováním a řízením reálné světelné křižovatky pomocí Petriho sítí. V dnešní době, kdy mnoho lidí vlastní automobil, se silniční provoz a čas strávený na cestách stává důležitou součástí života. Křižovatky jsou často kritickými místy, kde se provoz zpomaluje, případně i zastavuje. V teoretické části jsou představeny Petriho sítě, některé systémy řízení provozu a studie, které řešily dopravní situace pomocí Petriho sítí. Praktická část se opírá o měření provozu na křižovatce. Je popsán model semaforu, odbavování automobilů a model celé křižovatky. Aby byl provoz v simulaci co nejblíže reálnému chování, jsou použity stochasticky časované Petriho sítě. Dále jsou navrženy možné sekvence řízení a provedeny jejich simulace s odlišnými intenzitami provozu. Nakonec jsou všechna data vyhodnocena a návrhy porovnány. Pro vytváření modelů byl použit editor knihovny PetNetSim.
Model dopravní křižovatky
Klimeš, Petr ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a realizace modelu dopravní křižovatky, který je řízen pomocí programovatelného automatu (PLC). Model má sloužit jako laboratorní pomůcka při výuce programovatelných automatů a pro demonstraci základního principu fungování světelné dopravní křižovatky.
Model křižovatky s průmyslovou komunikací
Záviš, Jan ; Macho, Tomáš (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
V tomto diplomovém projektu je shrnutý teoretický úvod týkající se problematiky řízení světelných křižovatek. Dále je zde probraná problematika průmyslové komunikace, kde byl podrobněji popsaný protokol Ethernet/IP a protokol Modbus TCP. Následuje popis programovatelných automatů řady Logix. Potom se práce zabývá průzkumem trhu, kvůli nalezení nejvhodnějšího vývojového kitu, který je použitý jako testovací prototyp. Pak pojednává o vývojovém kitu s komunikačním modulem od firmy AND-TECH. Na nich byl vyvíjen software, konkrétněji knihovna pro porty procesoru, paměť a protokol Modbus TCP. Po ověření funkčnosti softwaru se přistoupilo k návrhu hardwaru. Z jedné části je vývojovým kitem a modulem a z druhé části jsou obvody vstupů a výstupů. Nesmí zde chybět zhodnocení výsledků zjištěných testovacím provozem. Na konci dokumentu jsou popsané chybné kroky, jež bylo nutné hardwarově opravit.
Simulace dopravy za využití dopravních řadičů
Dressler, David ; Trchalík, Roman (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je implementovat návrh rozšíření stávajícího simulačního systému pro návrh křižovatek. Požadované rozšíření umožní využití logiky řízení dopravních řadičů sX společnosti Siemens, s.r.o. První část práce se věnuje problematice řízení křižovatek, konfiguracím dopravních řadičů a principům dynamického řízení křižovatek. Další kapitola je věnována popisu implementace stávajícího simulačního systému. Následující kapitola je věnována způsobu využití dopravních řadičů sX a také samotnému návrhu rozšíření stávajícího simulačního systému tak, aby mohl využívat logiku řízení těchto dopravních řadičů. Poté následuje kapitola popisující implementaci tohoto rozšíření. Poslední kapitola je věnována testování celého systému z hlediska funkčnosti a výkonu. Závěrem jsou také nastíněny další možnosti pro vývoj rozšířené aplikace.
Simulace a řízení silničního provozu pomocí Petriho sítí
Zbranek, Matyáš ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním, simulováním a řízením reálné světelné křižovatky pomocí Petriho sítí. V dnešní době, kdy mnoho lidí vlastní automobil, se silniční provoz a čas strávený na cestách stává důležitou součástí života. Křižovatky jsou často kritickými místy, kde se provoz zpomaluje, případně i zastavuje. V teoretické části jsou představeny Petriho sítě, některé systémy řízení provozu a studie, které řešily dopravní situace pomocí Petriho sítí. Praktická část se opírá o měření provozu na křižovatce. Je popsán model semaforu, odbavování automobilů a model celé křižovatky. Aby byl provoz v simulaci co nejblíže reálnému chování, jsou použity stochasticky časované Petriho sítě. Dále jsou navrženy možné sekvence řízení a provedeny jejich simulace s odlišnými intenzitami provozu. Nakonec jsou všechna data vyhodnocena a návrhy porovnány. Pro vytváření modelů byl použit editor knihovny PetNetSim.
Model křižovatky s průmyslovou komunikací
Záviš, Jan ; Macho, Tomáš (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
V tomto diplomovém projektu je shrnutý teoretický úvod týkající se problematiky řízení světelných křižovatek. Dále je zde probraná problematika průmyslové komunikace, kde byl podrobněji popsaný protokol Ethernet/IP a protokol Modbus TCP. Následuje popis programovatelných automatů řady Logix. Potom se práce zabývá průzkumem trhu, kvůli nalezení nejvhodnějšího vývojového kitu, který je použitý jako testovací prototyp. Pak pojednává o vývojovém kitu s komunikačním modulem od firmy AND-TECH. Na nich byl vyvíjen software, konkrétněji knihovna pro porty procesoru, paměť a protokol Modbus TCP. Po ověření funkčnosti softwaru se přistoupilo k návrhu hardwaru. Z jedné části je vývojovým kitem a modulem a z druhé části jsou obvody vstupů a výstupů. Nesmí zde chybět zhodnocení výsledků zjištěných testovacím provozem. Na konci dokumentu jsou popsané chybné kroky, jež bylo nutné hardwarově opravit.
Simulace dopravy za využití dopravních řadičů
Dressler, David ; Trchalík, Roman (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je implementovat návrh rozšíření stávajícího simulačního systému pro návrh křižovatek. Požadované rozšíření umožní využití logiky řízení dopravních řadičů sX společnosti Siemens, s.r.o. První část práce se věnuje problematice řízení křižovatek, konfiguracím dopravních řadičů a principům dynamického řízení křižovatek. Další kapitola je věnována popisu implementace stávajícího simulačního systému. Následující kapitola je věnována způsobu využití dopravních řadičů sX a také samotnému návrhu rozšíření stávajícího simulačního systému tak, aby mohl využívat logiku řízení těchto dopravních řadičů. Poté následuje kapitola popisující implementaci tohoto rozšíření. Poslední kapitola je věnována testování celého systému z hlediska funkčnosti a výkonu. Závěrem jsou také nastíněny další možnosti pro vývoj rozšířené aplikace.
Model dopravní křižovatky
Klimeš, Petr ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a realizace modelu dopravní křižovatky, který je řízen pomocí programovatelného automatu (PLC). Model má sloužit jako laboratorní pomůcka při výuce programovatelných automatů a pro demonstraci základního principu fungování světelné dopravní křižovatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.